پایگاه خبری ، تحلیلی «خبر مفید»؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک در جلسه امضای تفاهم نامه با ریاست سازمان حج و زیارت ضمن تأکید بر اهمیت ارائه خدمات شایسته به حجاج اعلام کرد: «زیرساختهای لازم به منظور تأمین نیازهای زائران در حوزه ارز، پیشپرداختها و وصول هزینهها بهصورت برخط و حضوری فراهم شده است تا خدماتی در شأن حجاج کشورمان ارائه شود.»
وی در ادامه افزود: «همکاران بانک ملی ایران با تمام توان برای ارائه خدمات و توسعه زیرساختهای مورد نیاز بسیج شدهاند و محصولات متنوعی نیز برای تسهیل امور حجاج طراحی شده است. بخشی از این زنجیره خدمت، با همکاری سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی تکمیل میشود؛ از جمله ارائه کارتهای اعتباری ویژه زائران که با هدف تسهیل پرداختها و ارتقای امنیت مالی در سفر طراحی شده و زیرساختها و تضامین لازم برای اجرای آن مهیاست، که البته مستلزم مذاکرات نهایی با کارگزاران عربستانی است.»
نجارزاده همچنین از نقش پیامرسان «بله» بهعنوان ابزار مکمل خدمات مالی یاد کرد و گفت: «این پیامرسان نیز امکانات مناسبی برای زائران ایجاد کرده و آمادگی داریم تا با نیازسنجی دقیق، تنوع خدمات را افزایش دهیم.»
علیرضا بیات، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ضرورت توجه نظام بانکی به صیانت از حقوق ودیعهگزاران تمتع و عمره گفت: بانک ملی ایران با ظرفیتهای گسترده نقش کلیدی در تحول خدماترسانی به زائران ایفا میکند. در راستای این تفاهم نامه، در تلاش هستیم تا با ایجاد پنجره واحد خدمات، سطح کیفی ارائه خدمات به زائران ارتقا یابد.»
وی با اشاره به انتظار زائران از سازمان حج برای پیگیری حقوقشان از بانکها ابراز داشت: «با توجه به اعتبار، زیرساختها و تنوع خدمات بانک ملی ایران، این بانک بهعنوان بانک عامل سازمان حج و زیارت انتخاب شده و اطمینان داریم که بهخوبی از عهده خدمترسانی به حجاج برخواهد آمد.